Tuesday, April 12, 2011

Melalut Di Petang Hari Selasa yang Hening...Apakah..???


Hancur hatiku bila terkenangkanmu
sungguh...aku masih menyayangimu
di keheningan petang ini aku terpikir dan mengingatimu
begitu tegar kau memusnahkan dan menghancurkan hatiku
setelah kau tawan semuanya
sungguh tidak ku sangka
kau jua sama seperti lelaki lelaki yang lain


Aku kecewa..merana..sengsara..
kerana terlalu mempercayaimu
dan meletakkan kau di tempat paling atas dalam hatiku
aku menyesal menyayangimu seluruh jiwa ku
menyesal kerana telah meyerahkan cinta suciku untuk
seorang lelaki yang busuk hatinya sepertimu
sungguh..aku menyesal..


Lihatlah apa yang telah kau hadiahkan kepadaku
setelah aku berikan hatiku padamu
kau berikan aku kesengsaraan
kau berikan aku kesakitan
kau berikan aku kedukaan
dan penderitaan


Apakah ini caranya kau membalas cinta suciku
apakah ini balasan terhadap cinta dan kasih sayang
yang aku curahkan kepadamu selama ini
sungguh aku tidak mengerti apakah sebenarnya pendirianmu

Kalau pun benar engkau pernah terluka
tapi itu bukan alasan untuk kau menyakitiku
untuk kau mempermainkan cinta suci ku
sungguh tidak ku menduga kau seorang insan yang kejam
dan jahil


Kini aku sendiri menanggung duka di jiwa ini
aku pasti suatu hari nanti Dia akan memberi hukuman yang setimpal atas
perbuatanmu padaku
aku hanya mampu bersabar pasrah dan redha atas ketentuan Nya



Thanks To reading Diz...

0 comments:

Post a Comment