Tuesday, April 26, 2011

Saya sayang mak saya...Sangat sangat..


Keboringan semata mata..
mak kat kampung..adik kat kampung..
tok wan kat kampung..sedare kat kampung..
waduh..kangen sama semua..

Pulang ke kampung satu hari memang tak mencukupi
tak lepas rindu aku pada family
pada adik adik..
sedare mare pun tak sempat nak ziarah..

Sedey lagi..sayang nak tinggal mak..
mak kurang sihat skang
time aku balik tempoh hari die ade mengadu kat aku die sakit..
di cakap bile die batuk berlarutan sebulan lamanya
dah pegi klinik..
doktor cakap tak de pape..

Tapi aku risau..risau kalau kalau mak menghidap penyakit kronik
macam barah tekak contohnye..
aku rase cam nak menangis bila mak cite die selalu batuk batuk

Bila die batuk, die tak dapat buat keje
 batu sampai berair mata
kadang kala sampai terkencing..
aku dah search dalam google and aku jumpa laman web nie
menceritakan tentang batuk

Mungkin ada kaitan ngan penyakit mak aku..
aku harap harap tidak !
mak aku tak menghidap apa apa penyakit yang serius sebab mak aku seorang yang kuat..

TIDAK !!!

Aku betul betul risau if something bad happen to my mum..
aku sayang mak aku sangat sangat
aku nak mak aku dipanjangkan umur..
kawan kawan, doakan kesihatan dan keselamatan mak aku

Mak yang banyak berjuang dan berkorban untuk membesarkan
dan mendidik anak anak mak tersayang
aku sayang mak..
aku tak nak hilang mak..
mak sangat berharga dalam hidup aku..
dan anak anak mak yang lain.




Thanks To reading Diz...

11 comments:

  1. kite sume syg mak kan..tp de gak org yg x syg mak die..iskh3...

    ReplyDelete
  2. sy sayang mak saya juga~itu pasti <3

    ReplyDelete
  3. luv my mum too.... huhu

    entry nenek buat cu rindu mum...T_T

    ReplyDelete
  4. saya sayang mak saya gila2..hehehe ^_^

    ReplyDelete
  5. jangan fikir bukan2.. buat solat hajat, dua rakaat je,mintak doa..moga Allah melindungi hamba2nya..jangan banyak fikir..berdoa lebih baik..

    ReplyDelete
  6. mekaseh Syafiq Mokhtar..harap harap mak sy tak de pape kan..
    meh cucu sume kte doakan kesihatan dan keselamatan mak kiter..

    ReplyDelete
  7. saye juge sayang mak saye ! :)

    ReplyDelete