Wednesday, February 22, 2012

Semalam..

Semalam...
aku termangu sendiri..
kenangan lama antara aku dan dye mula menerjah minda
secara ta langsung menikam hati dan jantungku..
perit rase bile teringatkan dye..

Semalam..
dye muncul lagi dalam hati dan hidupku
menjadi bayang bayang yang terus mengejar diriku
walau sejauh mana aku berlari tapi dye tetap mengekoriku..

Sudah..
puas kupujuk hati melupakan dye
tapi dye tetap hadir dalam jendela kenanganku
sakit hatiku tidak terperi saat mengenangkan dye
yang kini bahagia bersama isteri dan cahaya mata

Apakah malang nasibku
terus mengharap dan mengharap pada sesuatu yang tak pasti
sudah ku cuba menghapuskan kenangan bersama dulu
ibarat minyak hitam yang melekat pada sehelai baju yang putih
begitulah ingatanku terhadap dirinya

Mengapa begitu sukar aku melupakan dye
walaipun sudah begitu banyak dye menyakiti hati aku
apakah bodoh diri aku sebagai seorang perempuan
kerana terus mengharapkam dye yang ta pernah
mengharapkan dan memberikan aku kebahagiaan yang hakiki

Aku harus sedar
dye datang dalam hidupku umpama mimpi
yang singgah ketika tidur lena
bila terjaga ia terus pergi dan takkan muncul lagi

 Realiti kini harus pasti
aku harus melepaskan semua tentang dye
membiarkan apa yang berlaku berlalu ibarat angin menyapa pipi
aku harus pasti dye bukan untukku
dye bukan milikku
dan kami bukan ditakdirkan untuk bersama...
Thanks To reading Diz...

1 comment:

  1. salam perkenalan.time kasih sudi follow blog saya.dah follow balik sini.

    ReplyDelete